Viu bicing
Mou-te en Bicing, cuida de tu i de BarcelonaBicing

FAQ

Quines millores tindrà el nou servei?

- Noves bicicletes i noves estacions

- Més bicicletes: 6000 de mecàniques i 1000 d’elèctriques

- Més estacions: passem de 420 estacions en superfície a 519

- Servei disponible les 24h i els 365 dies de l’any

- Estacions híbrides: bicicletes elèctriques i mecàniques a la mateixa estació

- Retirada de la bicicleta des del mòbil (APP) i/o amb la targeta tradicional

- Tarifes adaptades als diferents usos del servei

- L'abonament escollit permetrà utilitzar, indistintament, la bicicleta mecànica i l’elèctrica, aplicant la tarifa de fracció d’ús que correspongui en cada cas

- Ampliació territorial a nous barris (en una segona fase, a partir de finals del 2019)

- Possibilitat de reserva anticipada de la bicicleta (5 minuts, disponible al final de la transició)

Quines tarifes tindrà?

En el nou sistema, la tarifa d’abonament anual permetrà fer ús tant de les bicicletes mecàniques com de les elèctriques.

Hi haurà 2 tipus de tarifes anuals, adaptades a l’ús que en faci l’abonat:

  • Abonat d’ús habitual: 50 € / any (primera fracció de 30 minuts inclosa)
  • Abonat d’ús esporàdic: 35 € / any (primera fracció de 30 minuts de pagament: 0,35 €)

 

 

Les tarifes per excés d’ús s’aplicaran segons el que es descriu als següents quadres:

 

Bicicleta mecànica

 

Abonament anual

Fracció primers 30 minuts

Resta de fraccions 30 minuts fins a 2 h

Fraccions superiors a 2 h

Tarifa plana

50 €

0 €

0,70 €

5 €/h

Pagament per ús

35 €

0,35 €

0,70 €

5 €/h

 

Bicicleta elèctrica

 

Abonament anual

Fracció primers 30 minuts

Resta de fraccions 30 minuts fins a 2 h

Fraccions superiors a 2 h

Tarifa plana

50 €

0,35 €

0,90 €

5 €/h

Pagament per ús

35 €

0,55 €

0,90 €

5 €/h

 

Quan comença i quant durarà la fase de transició?

El canvi de les estacions comença el 8 de gener. Al cap d’uns dies ja es podran utilitzar les noves estacions i bicicletes que s’hagin substituït. El desplegament total del nou servei finalitzarà la segona quinzena d’abril del 2019.

Durant la transició, podré fer servir el Bicing?

Sí. La teva targeta et permetrà seguir utilitzant-lo tant a les estacions antigues com a les noves. L’únic que hauràs de tenir en compte és retornar la bicicleta al mateix tipus d’estació (si has agafat una bici de les noves, hauràs d’ancorar-la en una estació nova). Podràs consultar el mapa de disponibilitat d’estacions al web i/o l’app per saber com va el desplegament del nou servei.

Quan canviarà l’estació que habitualment faig servir?

A partir del 8 de gener, és molt important que consultis el mapa d’evolució de la implantació a través del web del Bicing, l’app i les xarxes socials. Així tindràs informació de quan es canviarà i sabràs en tot moment quines estacions estan en procés de substitució.

Quant trigarà a haver-hi una nova estació en el lloc on era fins ara?

Des del moment que es tregui l’estació fins que puguis utilitzar la nova, es trigarà entre 2 i 4 dies.

Podré ancorar una bicicleta antiga en una estació nova?

No. La bicicleta només es podrà ancorar en el mateix tipus d’estació que on l’has agafat. Recorda que només podràs agafar, per al mateix trajecte, una bicicleta, sigui de les noves o de les antigues. Qualsevol ús indegut comportarà el bloqueig de la targeta.

He de preveure que existeixi una estació de destí compatible amb la bicicleta que he agafat?

Sí. Insistim en que consultis l’app i el mapa de disponibilitat del web, que tindrà informació en temps real per poder planificar el teu viatge i garantir que disposes d’una estació on acorar la bicicleta correctament. Sigues previsor!

En el mapa de disponibilitat, com veuré fàcilment el canvi d’estacions?

A partir del dia 8 de gener, t’informarem en temps real de la disponibilitat de bicicletes i ancoratges a través de l’app i el web de Bicing.

La retirada de la nova bicicleta serà com ara?

No. En el nou sistema podràs escollir quina bicicleta vols. Per retirar-la, hauràs de passar la targeta pel lector de l’ancoratge de la bicicleta que has escollit o bé utilitzar el teu smartphone, ja sigui mitjançant NFC o  QR.

La validació de l’ancoratge de les noves bicicletes serà com l’actual?

No. Actualment s’encén la llum vermella, i en el nou sistema aquesta llum de confirmació d’ancoratge correcte serà verda. És un canvi important a tenir en compte.

Igualment, podràs comprovar l’ancoratge de les noves bicicletes introduint la teva targeta al lector del tòtem de l’estació o bé mitjançant una opció que hi haurà a la nova app (a partir de gener).

La targeta que tinc actualment serà vàlida per al nou Bicing?

Sí, durant la transició la podràs seguir fent servir com fins ara.

Com m’aniré informant de qualsevol canvi o novetat?

T’anirem informant puntualment de tots els canvis o novetats que afectin el servei a través del correu electrònic, l’apartat notícies del web, l’app i les xarxes socials. Estigues alerta!

Si el meu abonament finalitza durant la transició i vull renovar-lo, què haig de fer?

Res. L’abonament es renovarà automàticament com fins ara. Prèviament a la renovació, se’t donarà la possibilitat de triar el tipus de tarifa que vols.

Si el meu abonament finalitza durant la transició i no vull renovar-lo, què haig de fer?

15 dies abans de la finalització de l’abonament rebràs un correu electrònic recordatori, igual que s’ha fet fins ara.

Si no soc abonat, puc donar-me d’alta al Bicing durant el període de transició?

Sí, però tingues en compte que només podràs utilitzar el nou servei, que no estarà completament desplegat fins la segona quinzena del mes d’abril.

Podré seguir jugant als reptes de l’app actual? Perdré els punts que tinc acumulats?

Durant el període de transició no serà possible jugar als reptes, però els teus punts restaran acumulats i, en activar el joc de nou, disposaràs de la mateixa quantitat de punts que tenies.

Què puc fer si he perdut o m’han robat la targeta?

Si has extraviat la teva targeta i vols un duplicat, entra a la teva Zona d'Abonat/da i sol·licita-la a l’apartat “Pèrdua de targeta”.

Què passa si se’m caduca la targeta de dèbit/crèdit amb la que m’he abonat al Bicing o bé la canvio per una de nova?

L'abonament Bicing està associat al número de la targeta de crèdit/dèbit amb la què t’has abonat al servei. En el cas que aquesta caduqui o bé es renovi per algun motiu, cal actualitzar les dades de la targeta accedint a la Zona d'Abonat/da d’aquesta web.

A partir de quina edat està permesa la utilització del servei?

El servei està permès a majors de 16 anys. Les persones entre 16 i 18 anys han d'aportar l'autorizació del tutor legal com a requisit indispensable per donar-se d'alta. Per descarregar-te la sol·licitud d'autorizació, fes clic aquí  “Informació Bicing / Com abonar-se

Quant temps triga en arribar la targeta d’abonat/da al meu domicili?

Triga un màxim de 10 dies. T’arribarà conjuntament amb el pack de benvinguda.

Si transcorreguts 10 dies no has rebut la nova targeta, pots posar-te en contacte amb el telèfon gratuït 900 31 55 31, per tal de verificar que la teva adreça sigui correcta i sol·licitar un nou enviament.

Puc utilitzar immediatament la targeta d’abonat/da quan la rebi al meu domicili?

No, prèviament has d'activar-la a través de la pàgina web. Si transcorreguts 30 dies no has activat la targeta, la subscripció s’activarà automàticament i s’iniciarà el còmput de dies de validesa de l’abonament (365 dies).

No has rebut la teva targeta?

Si transcorreguts 10 dies hàbils des de la teva sol·licitud no has rebut la targeta Bicing pots posar-te en contacte al 900 31 55 31, per verificar que la teva adreça és correcta i sol·licitar un nou enviament.

Què passa quan no hi ha espais disponibles en una estació per a tornar la bicicleta?

Si vols deixar una bicicleta i l’estació està plena, pots acostar la teva targeta al lector de l'estació i t’indicarà quines estacions properes tenen disponibilitat. A més, obtindràs 10 minuts addicionals sense cost per poder-hi arribar.

Què passa quan no hi ha bicicletes disponibles en una estació?

El Bicing disposa d’un servei de distribució de bicicletes que les reparteix entre les diferents estacions segons uns estudis que intenten ajustar l’oferta i la demanda. No obstant, el Bicing és un servei limitat  i compartit i, per aquest motiu, és possible que a certes hores i en certes zones no trobis bicicletes.

Si veus que hi ha bicicletes a l’estació però el sistema no te’n lliura cap, és degut a que són bicicletes avariades que estan a l’espera de ser reparades pels serveis de manteniment.

Quant de temps puc utilitzar la bicicleta de manera continuada?

Pots utilitzar-la un període màxim de 2 hores. L'ús de la bicicleta es fracciona en períodes de 30 minuts fins a 2 hores. En la modalitat Bicing, la primera mitja hora és gratuïta ja que està inclosa en el preu de l'abonament. Passats els primers 30 minuts hi ha diferents càrrecs que pots consultar aquí.

En la modalitat Bicing elèctric, pagues per cada trajecte realitzat. Pots consultar les tarifes aquí.

A partir de quina edat està permesa la utilització del servei?

El servei està permès a majors de 16 anys. Les persones entre 16 i 18 anys han d'aportar l'autorizació del tutor legal com a requisit indispensable per donar-se d'alta. Per descarregar-te la sol·licitud d'autorizació, fes clic aquí  “Informació Bicing / Com abonar-se

Disposa Bicing d'algun tipus d'assegurança?

Sí. Amb l’abonament anual del Bicing hi ha una assegurança de responsabilitat civil pels danys que qualsevol element, equip o abonat/da de Bicing puguin provocar a un tercer, així com danys que pugui fer-se l'abonat/da.

A més, el Bicing posa a disposició dels abonats/des una cobertura de reclamació a tercers identificats pels danys soferts. Aquesta cobertura està subjecta a uns límits i condicions. No serà d’aplicació per a les reclamacions dirigides contra les empreses i institucions directament relacionades amb el sistema Bicing.

En aquest link disposes de tota la informació referent a les cobertures de l'assegurança del servei Bicing: Cobertures dels contractes d'assegurances per al servei del Bicing.

Que haig de fer si tinc un accident?

Si has patit un accident fent ús del servei, cal que omplis el full específic d’accidents que et donaran a l’Oficina d’Atenció a l’Abonat per tal d’iniciar els tràmits oportuns. Un cop presentada la notificació d’accident, serà la companyia asseguradora qui gestioni el cas.

Com em dono de baixa del servei?

Per donar-te de baixa del servei disposes de 2 maneres de fer-ho:

A. Mitjançant l’apartat “baixa del servei” que trobaràs a la Zona d’Abonat/da d’aquesta web. És necessari que tinguis a mà el número de targeta Bicing. Si no el tens, posa’t en contacte amb el telèfon gratuït 900 31 55 31, on te’l facilitaran.

B. De manera presencial a l'Oficina d’Atenció a l’Abonat.

Recorda que la baixa és immediata, un cop realitzada no podràs tornar a fer servir el servei. Si també ets abonat de la modalitat Bicing elèctric, podràs donar-te de baixa de la modalitat elèctrica i seguir fent ús del Bicing, però no a l'inversa.

Quan finalitza la meva responsabilitat sobre la bicicleta?

Com a abonat/da ets responsable de la bicicleta des del moment que l’agafes en una estació fins el moment que la deixes correctament ancorada en una altra estació o a la mateixa. És la teva obligació passar la targeta pel lector de l’estació després de cada ús per tal d’assegurar-te que la bicicleta ha estat retornada correctament. 

Què faig si em roben la bicicleta?

En cas que et robin la bicicleta, disposes de 2 hores per anar a una comissaria i posar la denúncia corresponent. Hauràs de lliurar l'original d'aquesta denúncia tant aviat com puguis a l'Oficina d’Atenció a l’Abonat on avaluaran el teu cas i et desblocaran la targeta, si correspon.

Estic obligat a passar la targeta pel lector després de cada ús?

Sí, i així consta a les “Condicions d’Ús” del servei. Un cop ancorada la bicicleta, has d’acostar la targeta al lector de l’estació per tal d’assegurar-te que has tornat la bicicleta correctament. A la pantalla de l'estació t'apareixerà el missatge: "bicicleta retornada correctament". En cas que hi hagi alguna incidència,  t'apareixerà el missatge: “tens una bicicleta en ús" i hauràs de posar-te en contacte amb el telèfon gratuït 900 31 55 31, on resoldran el teu cas.

Quin horari tenen els telèfons d’atenció telefònica de Bicing?

L’horari d’atenció telefònica per comunicar qualsevol incidència o avaria (900 31 55 31) és el mateix que l’horari del Bicing: de dilluns a dijous de 05h a 02h. Divendres de 05h a 03h. Dissabtes, diumenges i festius les 24h del dia.

L’horari d’atenció telefònica per efectuar qualsevol consulta sobre el servei (902 31 55 31 / 93 707 89 00) és de dilluns a divendres laborables de 07h a 22h.

Qui són els supervisors del Bicing i quina és la seva funció?

Els supervisors del Bicing són personal autoritzat pel servei, encarregats de donar assistència als abonats/des amb l’objectiu de vetllar pel bon funcionament del servei.

Aquest personal disposa de la corresponent acreditació com a supervisors del servei.

En el contracte que els abonats subscriuen amb B:SM s’indica expressament que es coneix i s’accepta la figura del supervisor del servei, així com que es comprometen a col·laborar amb les seves funcions.

Els serveis realitzats per aquests supervisors ajuden, en tot cas, a millorar el funcionament del Bicing, i realitzen una tasca personalitzada in situ d’assessorament a l’abonat/da en relació a l'ús del servei.

Ajuntament de Barcelona | Barcelona de Serveis Municipals, S.A.