Viu bicing
Mou-te en Bicing, cuida de tu i de BarcelonaVodafone bicing

FAQ

Què puc fer si he perdut o m’han robat la targeta?

Si has extraviat la teva targeta i vols un duplicat, entra a la teva Zona d'Abonat/da i sol·licita-la a l’apartat “Pèrdua de targeta”.

Què passa si se’m caduca la targeta de dèbit/crèdit amb la que m’he abonat al Bicing o bé la canvio per una de nova?

L'abonament Bicing està associat al número de la targeta de crèdit/dèbit amb la què t’has abonat al servei. En el cas que aquesta caduqui o bé es renovi per algun motiu, cal actualitzar les dades de la targeta accedint a la Zona d'Abonat/da d’aquesta web.

A partir de quina edat està permesa la utilització del servei?

El servei està permès a majors de 16 anys. Les persones entre 16 i 18 anys han d'aportar l'autorizació del tutor legal com a requisit indispensable per donar-se d'alta. Per descarregar-te la sol·licitud d'autorizació, fes clic aquí  “Informació Bicing / Com abonar-se

Quant temps triga en arribar la targeta d’abonat/da al meu domicili?

Triga un màxim de 10 dies. T’arribarà conjuntament amb el pack de benvinguda.

Si transcorreguts 10 dies no has rebut la nova targeta, pots posar-te en contacte amb el telèfon gratuït 900 31 55 31, per tal de verificar que la teva adreça sigui correcta i sol·licitar un nou enviament.

Puc utilitzar immediatament la targeta d’abonat/da quan la rebi al meu domicili?

No, prèviament has d'activar-la a través de la pàgina web. Si transcorreguts 30 dies no has activat la targeta, la subscripció s’activarà automàticament i s’iniciarà el còmput de dies de validesa de l’abonament (365 dies).

No has rebut la teva targeta?

Si transcorreguts 10 dies hàbils des de la teva sol·licitud no has rebut la targeta Bicing pots posar-te en contacte al 900 31 55 31, per verificar que la teva adreça és correcta i sol·licitar un nou enviament.

Què passa quan no hi ha espais disponibles en una estació per a tornar la bicicleta?

Si vols deixar una bicicleta i l’estació està plena, pots acostar la teva targeta al lector de l'estació i t’indicarà quines estacions properes tenen disponibilitat. A més, obtindràs 10 minuts addicionals sense cost per poder-hi arribar.

Què passa quan no hi ha bicicletes disponibles en una estació?

El Bicing disposa d’un servei de distribució de bicicletes que les reparteix entre les diferents estacions segons uns estudis que intenten ajustar l’oferta i la demanda. No obstant, el Bicing és un servei limitat  i compartit i, per aquest motiu, és possible que a certes hores i en certes zones no trobis bicicletes.

Si veus que hi ha bicicletes a l’estació però el sistema no te’n lliura cap, és degut a que són bicicletes avariades que estan a l’espera de ser reparades pels serveis de manteniment.

Quant de temps puc utilitzar la bicicleta de manera continuada?

Pots utilitzar-la un període màxim de 2 hores. L'ús de la bicicleta es fracciona en períodes de 30 minuts fins a 2 hores. En la modalitat Bicing, la primera mitja hora és gratuïta ja que està inclosa en el preu de l'abonament. Passats els primers 30 minuts hi ha diferents càrrecs que pots consultar aquí.

En la modalitat Bicing elèctric, pagues per cada trajecte realitzat. Pots consultar les tarifes aquí.

A partir de quina edat està permesa la utilització del servei?

El servei està permès a majors de 16 anys. Les persones entre 16 i 18 anys han d'aportar l'autorizació del tutor legal com a requisit indispensable per donar-se d'alta. Per descarregar-te la sol·licitud d'autorizació, fes clic aquí  “Informació Bicing / Com abonar-se

Disposa Bicing d'algun tipus d'assegurança?

Sí. Amb l’abonament anual del Bicing hi ha una assegurança de responsabilitat civil pels danys que qualsevol element, equip o abonat/da de Bicing puguin provocar a un tercer, així com danys que pugui fer-se l'abonat/da.

A més, el Bicing posa a disposició dels abonats/des una cobertura de reclamació a tercers identificats pels danys soferts. Aquesta cobertura està subjecta a uns límits i condicions. No serà d’aplicació per a les reclamacions dirigides contra les empreses i institucions directament relacionades amb el sistema Bicing.

Que haig de fer si tinc un accident?

Si has patit un accident fent ús del servei, cal que omplis el full específic d’accidents que et donaran a l’Oficina d’Atenció a l’Abonat per tal d’iniciar els tràmits oportuns. Un cop presentada la notificació d’accident, serà la companyia asseguradora qui gestioni el cas.

Com em dono de baixa del servei?

Per donar-te de baixa del servei disposes de 2 maneres de fer-ho:

A. Mitjançant l’apartat “baixa del servei” que trobaràs a la Zona d’Abonat/da d’aquesta web. És necessari que tinguis a mà el número de targeta Bicing. Si no el tens, posa’t en contacte amb el telèfon gratuït 900 31 55 31, on te’l facilitaran.

B. De manera presencial a l'Oficina d’Atenció a l’Abonat.

Recorda que la baixa és immediata, un cop realitzada no podràs tornar a fer servir el servei. Si també ets abonat de la modalitat Bicing elèctric, podràs donar-te de baixa de la modalitat elèctrica i seguir fent ús del Bicing, però no a l'inversa.

Quan finalitza la meva responsabilitat sobre la bicicleta?

Com a abonat/da ets responsable de la bicicleta des del moment que l’agafes en una estació fins el moment que la deixes correctament ancorada en una altra estació o a la mateixa. És la teva obligació passar la targeta pel lector de l’estació després de cada ús per tal d’assegurar-te que la bicicleta ha estat retornada correctament. 

Què faig si em roben la bicicleta?

En cas que et robin la bicicleta, disposes de 2 hores per anar a una comissaria i posar la denúncia corresponent. Hauràs de lliurar l'original d'aquesta denúncia tant aviat com puguis a l'Oficina d’Atenció a l’Abonat on avaluaran el teu cas i et desblocaran la targeta, si correspon.

Estic obligat a passar la targeta pel lector després de cada ús?

Sí, i així consta a les “Condicions d’Ús” del servei. Un cop ancorada la bicicleta, has d’acostar la targeta al lector de l’estació per tal d’assegurar-te que has tornat la bicicleta correctament. A la pantalla de l'estació t'apareixerà el missatge: "bicicleta retornada correctament". En cas que hi hagi alguna incidència,  t'apareixerà el missatge: “tens una bicicleta en ús" i hauràs de posar-te en contacte amb el telèfon gratuït 900 31 55 31, on resoldran el teu cas.

Quin horari tenen els telèfons d’atenció telefònica de Bicing?

L’horari d’atenció telefònica per comunicar qualsevol incidència o avaria (900 31 55 31) és el mateix que l’horari del Bicing: de dilluns a dijous de 05h a 02h. Divendres de 05h a 03h. Dissabtes, diumenges i festius les 24h del dia.

L’horari d’atenció telefònica per efectuar qualsevol consulta sobre el servei (902 31 55 31) és de dilluns a divendres laborables de 07h a 22h.

Qui són els supervisors del Bicing i quina és la seva funció?

Els supervisors del Bicing són personal autoritzat pel servei, encarregats de donar assistència als abonats/des amb l’objectiu de vetllar pel bon funcionament del servei.

Aquest personal disposa de la corresponent acreditació com a supervisors del servei.

En el contracte que els abonats subscriuen amb B:SM s’indica expressament que es coneix i s’accepta la figura del supervisor del servei, així com que es comprometen a col·laborar amb les seves funcions.

Els serveis realitzats per aquests supervisors ajuden, en tot cas, a millorar el funcionament del Bicing, i realitzen una tasca personalitzada in situ d’assessorament a l’abonat/da en relació a l'ús del servei.

Ajuntament de Barcelona | Barcelona de Serveis Municipals, S.A.